Germany's regulator BaFin approves transfer of life portfolio

Bad Homburg, January 5, 2017. Basler Versicherungen in Germany has received approval from the country's Federal Financial Supervisory Authority (BaFin) to transfer the closed portfolio held by the German branch of Baloise Life Ltd to the Frankfurter Leben Group. The portfolio of Basler Lebensversicherungs-AG, Hamburg is not affected by the planned transaction.

Baloise had already announced that it was to sell the insurance portfolio and associated operations of the German branch of Baloise Life Ltd to the Frankfurter Leben Group. Baloise has not written any new business via this branch since 2012.

Now that the transaction has been approved by BaFin, the final precondition for completing the transfer of the life insurance portfolio to the Frankfurter Leben Group has been met. Completion is expected to take place in January 2017. The 87 employees who were responsible for this life insurance portfolio to date will join the Frankfurter Leben Group on completion of the transaction.

Insurance customers will be personally notified of the portfolio transfer upon completion. Their rights and duties under the contracts signed with Basler Leben AG will continue without change.

Traditional endowment life insurance is no longer one of Baloise's target areas for new business in Germany. It focuses on capital-efficient risk and investment-type premiums in order to achieve an optimised mix in its life insurance business.

Head of Media Relations

Phone

Portrait Marc Kaiser

Marc Kaiser

Head of Corporate Communications & Investor Relations

Phone

marc.kaiser@baloise.com

Die Baloise Group ist mehr als eine traditionelle Versicherung. Im Fokus ihrer Geschäftstätigkeit stehen die sich wandelnden Sicherheits- und Dienstleistungsbedürfnisse der Gesellschaft im digitalen Zeitalter. Die rund 7'300 Baloise Mitarbeitenden fokussieren sich deshalb auf die Wünsche ihrer Kunden. Ein optimaler Kundenservice sowie innovative Produkte und Dienstleistungen machen die Baloise zur ersten Wahl für alle Menschen, die sich einfach sicher fühlen wollen. Im Herzen von Europa mit Sitz in Basel, agiert die Baloise Group als Anbieterin von Präventions-, Vorsorge-, Assistance- und Versicherungslösungen. Ihre Kernmärkte sind die Schweiz, Deutschland, Belgien und Luxemburg. In der Schweiz fungiert sie mit der Baloise Bank SoBa zudem als fokussierte Finanzdienstleisterin, einer Kombination von Versicherung und Bank. Das Geschäft mit innovativen Vorsorgeprodukten für Privatkunden in ganz Europa betreibt die Baloise mit ihrem Kompetenzzentrum von Luxemburg aus. Die Aktie der Bâloise Holding AG ist im Hauptsegment an der SIX Swiss Exchange kotiert.

Other news

Disclosure announcement

July 19, 2017

Disclosure pursuant to Art. 124 of the Financial Market Infrastructure Act

Notification by Bâloise Holding Ltd, Aeschengraben 21, 4002 Basel, Switzerland.

Disclosure announcement

April 24, 2017

Disclosure pursuant to Art. 124 of the Financial Market Infrastructure Act

Notification by Bâloise Holding Ltd, Aeschengraben 21, 4002 Basel, Switzerland.