Baloise is to acquire Pax Anlage AG and boosts its real-estate portfolio

Basel, January 6, 2017. Baloise is to acquire a majority shareholding in Pax Anlage AG and to make a public takeover offer for the remaining shares. This transaction represents a further expansion of Baloise's real-estate portfolio and Baloise thereby invests up to CHF 288 million of insurance assets in a secure and attractive asset class.

Baloise is to acquire a majority stake in publicly listed real-estate company Pax Anlage AG (SIX: PAXN). By entering into agreements with majority shareholders Pax Holding (Genossenschaft), Pax, Schweizerische Lebensversicherungs-Gesellschaft AG and Nürnberger Lebensversicherung AG, Baloise Life Ltd will acquire around 70 per cent of the share capital and voting rights. Today, Baloise published the pre-announcement of a public takeover offer for the remaining approx. 30 per cent of shares in free float at a price of CHF 1,600 per share (subject to dilution effects).

The Pax Anlage AG real-estate company has a portfolio of properties with a diversified mix of uses and attractive returns. In the environment of negative interest rates, the takeover means that Baloise will boost its most profitable asset class in group life business and will invest insurance assets of up to CHF 288 million.

The transaction is in particular subject to governmental approvals.

Head of Media Relations

Phone

Portrait Marc Kaiser

Marc Kaiser

Head of Corporate Communications & Investor Relations

Phone

marc.kaiser@baloise.com

Die Baloise Group ist mehr als eine traditionelle Versicherung. Im Fokus ihrer Geschäftstätigkeit stehen die sich wandelnden Sicherheits- und Dienstleistungsbedürfnisse der Gesellschaft im digitalen Zeitalter. Die rund 7'300 Baloise Mitarbeitenden fokussieren sich deshalb auf die Wünsche ihrer Kunden. Ein optimaler Kundenservice sowie innovative Produkte und Dienstleistungen machen die Baloise zur ersten Wahl für alle Menschen, die sich einfach sicher fühlen wollen. Im Herzen von Europa mit Sitz in Basel, agiert die Baloise Group als Anbieterin von Präventions-, Vorsorge-, Assistance- und Versicherungslösungen. Ihre Kernmärkte sind die Schweiz, Deutschland, Belgien und Luxemburg. In der Schweiz fungiert sie mit der Baloise Bank SoBa zudem als fokussierte Finanzdienstleisterin, einer Kombination von Versicherung und Bank. Das Geschäft mit innovativen Vorsorgeprodukten für Privatkunden in ganz Europa betreibt die Baloise mit ihrem Kompetenzzentrum von Luxemburg aus. Die Aktie der Bâloise Holding AG ist im Hauptsegment an der SIX Swiss Exchange kotiert.

Other news

Pax Anlage AG

May 22, 2017

Publication of definitive outcome of Baloise's takeover bid for Pax Anlage AG