S&P raises Baloise credit rating

Basel, September 4, 2017. Standard & Poor's has upgraded the outlook for the Baloise Group from 'stable' to 'positive' in recognition of the Group's strong half-year results and its exceptionally strong capitalisation. The rating is now 'A' with a positive outlook.

On 30 August, the Baloise Group published a strong set of results for the first half of 2017. In recognition of the operational profitability and strong capital base of Baloise, Standard & Poor's raised the Group's rating to 'A' with a positive outlook. Carsten Stolz, CFO of the Baloise Group, is delighted with this development: "Standard & Poor's upgrade is testimony to the strong creditworthiness of Baloise and underscores our exceptional level of reliability in our relationship with customers, business partners and investors. I am proud that we at Baloise have succeeded in striking such a perfect balance between capital strength, innovation and appeal to investors."

As part of the rating review, the company Baloise Life Ltd, Switzerland, was awarded its own separate credit rating.

Baloise now has the following credit ratings:

Previously Now
Baloise Insurance Ltd
(Switzerland)
'A' with a stable outlook 'A' with a positive outlook
Baloise Life Ltd
(Switzerland)
n.a. 'A' with a positive outlook
Baloise Belgium N.V. 'A' with a stable outlook 'A' with a positive outlook
Basler Sachversicherung AG
(Germany)
'A-' with a stable outlook 'A-' with a positive outlook
Bâloise Holding AG 'BBB+' with a stable outlook 'BBB+' with a positive outlook

Standard & Poor's, one of the world's leading credit rating agencies, uses quantitative and qualitative criteria to assess the creditworthiness of a company.

Head of Media Relations

Phone

Portrait Marc Kaiser

Marc Kaiser

Head of Corporate Communications & Investor Relations

Phone

marc.kaiser@baloise.com

Die Baloise Group ist mehr als eine traditionelle Versicherung. Im Fokus ihrer Geschäftstätigkeit stehen die sich wandelnden Sicherheits- und Dienstleistungsbedürfnisse der Gesellschaft im digitalen Zeitalter. Die rund 7'300 Baloise Mitarbeitenden fokussieren sich deshalb auf die Wünsche ihrer Kunden. Ein optimaler Kundenservice sowie innovative Produkte und Dienstleistungen machen die Baloise zur ersten Wahl für alle Menschen, die sich einfach sicher fühlen wollen. Im Herzen von Europa mit Sitz in Basel, agiert die Baloise Group als Anbieterin von Präventions-, Vorsorge-, Assistance- und Versicherungslösungen. Ihre Kernmärkte sind die Schweiz, Deutschland, Belgien und Luxemburg. In der Schweiz fungiert sie mit der Baloise Bank SoBa zudem als fokussierte Finanzdienstleisterin, einer Kombination von Versicherung und Bank. Das Geschäft mit innovativen Vorsorgeprodukten für Privatkunden in ganz Europa betreibt die Baloise mit ihrem Kompetenzzentrum von Luxemburg aus. Die Aktie der Bâloise Holding AG ist im Hauptsegment an der SIX Swiss Exchange kotiert.

Other news

S&P rating

June 30, 2017

Standard & Poor’s confirms Baloise’s rating and adds new one

Rating agency Standard & Poor’s has confirmed Baloise’s strong rating of ‘A’ with a stable outlook. For the first time, Standard & Poor’s has also issued separate ratings for the Baloise ...

S&P rating

May 19, 2017

Standard & Poor's rating for Bâloise Holding Ltd

Baloise has announced plans to have Bâloise Holding Ltd rated by Standard & Poor's.