Sale of life portfolio completed

Bad Homburg, February 3, 2017. Basler Versicherungen in Germany has completed the transfer of the closed portfolio held by the German branch of Baloise Life Ltd to the Frankfurter Leben Group.

The Baloise Group announced on 5 January that it had received approval from Germany’s Federal Financial Supervisory Authority (BaFin) to transfer the closed portfolio held by the German branch of Baloise Life Ltd to the Frankfurter Leben Group. The transfer and therefore the sale of the closed life insurance portfolio have now been completed, which means that 87 Basler Versicherungen Deutschland employees are definitely moving to the Frankfurter Leben Group. The portfolio comprises around 130,000 life insurance policies and investments amounting to some EUR 1.72 billion.

Head of Media Relations

Phone

Portrait Marc Kaiser

Marc Kaiser

Head of Corporate Communications & Investor Relations

Phone

marc.kaiser@baloise.com

Die Baloise Group ist mehr als eine traditionelle Versicherung. Im Fokus ihrer Geschäftstätigkeit stehen die sich wandelnden Sicherheits- und Dienstleistungsbedürfnisse der Gesellschaft im digitalen Zeitalter. Die rund 7'300 Baloise Mitarbeitenden fokussieren sich deshalb auf die Wünsche ihrer Kunden. Ein optimaler Kundenservice sowie innovative Produkte und Dienstleistungen machen die Baloise zur ersten Wahl für alle Menschen, die sich einfach sicher fühlen wollen. Im Herzen von Europa mit Sitz in Basel, agiert die Baloise Group als Anbieterin von Präventions-, Vorsorge-, Assistance- und Versicherungslösungen. Ihre Kernmärkte sind die Schweiz, Deutschland, Belgien und Luxemburg. In der Schweiz fungiert sie mit der Baloise Bank SoBa zudem als fokussierte Finanzdienstleisterin, einer Kombination von Versicherung und Bank. Das Geschäft mit innovativen Vorsorgeprodukten für Privatkunden in ganz Europa betreibt die Baloise mit ihrem Kompetenzzentrum von Luxemburg aus. Die Aktie der Bâloise Holding AG ist im Hauptsegment an der SIX Swiss Exchange kotiert.

Other news

Disclosure announcement

July 19, 2017

Disclosure pursuant to Art. 124 of the Financial Market Infrastructure Act

Notification by Bâloise Holding Ltd, Aeschengraben 21, 4002 Basel, Switzerland.

Disclosure announcement

April 24, 2017

Disclosure pursuant to Art. 124 of the Financial Market Infrastructure Act

Notification by Bâloise Holding Ltd, Aeschengraben 21, 4002 Basel, Switzerland.