Baloise launches Switzerland's first "gender friendly" investment opportunity in life insurance

Basel, March 8, 2018. Baloise has joined forces with start-up company Think Yellow to launch the Yellow Equities share portfolio as part of its unit-linked life insurance product Baloise Fonds Plan. Yellow Equities contains stocks from the top sixty companies in Europe in terms of gender equality – as rated by the independent organisation Equileap.

To mark International Women’s Day, Baloise has joined forces with the Swiss start-up Think Yellow to launch the Yellow Equities share portfolio as part of its unit-linked life insurance product Baloise Fonds Plan. The new portfolio will give our customers both tied (Pillar 3a) and flexible (Pillar 3b) pension provision as well as an additional long-term sustainable investment opportunity.

“We are delighted to be working with Baloise in introducing customers to the concept of gender lens investing,” says Karina Storinggaard from Think Yellow. The start-up company’s mission is to create investment opportunities that also promote and facilitate equality of the sexes. “The ‘Yellow Equities’ portfolio is doubly interesting, firstly because it is an attractive investment opportunity in the private pensions sector, and secondly because it allows customers to participate in the success of companies that go the extra mile to promote gender equality,” explains Mario Neuhäusler, Product Manager Life at Baloise.

Portrait Nicole Hess

Nicole Hess

Media spokeswoman

Phone

Die Baloise Group ist mehr als eine traditionelle Versicherung. Im Fokus ihrer Geschäftstätigkeit stehen die sich wandelnden Sicherheits- und Dienstleistungsbedürfnisse der Gesellschaft im digitalen Zeitalter. Die rund 7'300 Baloise Mitarbeitenden fokussieren sich deshalb auf die Wünsche ihrer Kunden. Ein optimaler Kundenservice sowie innovative Produkte und Dienstleistungen machen die Baloise zur ersten Wahl für alle Menschen, die sich einfach sicher fühlen wollen. Im Herzen von Europa mit Sitz in Basel, agiert die Baloise Group als Anbieterin von Präventions-, Vorsorge-, Assistance- und Versicherungslösungen. Ihre Kernmärkte sind die Schweiz, Deutschland, Belgien und Luxemburg. In der Schweiz fungiert sie mit der Baloise Bank SoBa zudem als fokussierte Finanzdienstleisterin, einer Kombination von Versicherung und Bank. Das Geschäft mit innovativen Vorsorgeprodukten für Privatkunden in ganz Europa betreibt die Baloise mit ihrem Kompetenzzentrum von Luxemburg aus. Die Aktie der Bâloise Holding AG ist im Hauptsegment an der SIX Swiss Exchange kotiert.

Other news

Products

May 28, 2019

Baloise takes single-item insurance to the next level

Having successfully launched insurance for personal items in the retail customer segment, Baloise is now offering single-item insurance for business customers too. There are two options ...

Products

May 8, 2019

Beyond traditional car insurance: Mobly launches mobility insurance

Antwerp-based start-up paves the way for modern mobility with a car insurance that covers every kilometre travelled.